Firmy z Łódzkiego podbijają Chiny

Najpierw przedsiębiorcy z regionu łódzkiego reprezentujący branżę nowoczesnych technologii, teraz spożywczą biorą udział w największej akcji promocyjnej regionu łódzkiego w Chengdu w Chinach. Bezpośredni kontakt z chińskimi partnerami, to warunek w nawiązywaniu relacji biznesowych w Państwie Środka.

Projekt „Łódzkie w Chinach”, zainicjowany przez marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia, skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw z całego regionu.

Łódzkie ma swoje „5 minut”. Jedwabny Szlak, który połączył Syczuan z naszym województwem otwiera nowe możliwości rozwoju dla lokalnego biznesu. Nasze produkty, m.in. z branży spożywczej, są coraz chętniej wybierane przez Chińczyków. Dlatego też w porozumieniu z naszym partnerem – Amber Global Consulting opracowaliśmy cykl szkoleń i dwie misje gospodarcze, które ma przyspieszyć ekspansję małych i średnich firm w Chinach. To spora dawka praktycznej, trudnej do zdobycia gdzie indziej, wiedzy – mówi marszałek Witold Stępień. – Dlaczego Chiny? Odpowiedź jest bardzo prosto: to ponad 300 tysięcy milionerów, 300 milionów osób określanych jako klasa średnia, potencjalnie bardzo duży rynek, na którym warto być. I chcemy w tym pomóc.

W dniach 23-28 października przedstawiciele przedsiębiorstw innowacyjnych wzięli udział w XII edycji Forum Biznesu i Współpracy Technologicznej UE-Chiny w Chengdu, czyli platformy współpracy i wymiany informacji w dziedzinie inwestycji, handlu oraz technologii pomiędzy krajami Unii Europejskiej oraz Chinami. W forum uczestniczyli przedstawiciele następujących firm: Lentimax Lenticular Company, Neutrica, Celther Polska, UpToYou i Terra Hexen.

Robert Fintak, prezes Terra Hexen, firmy oferującej SafeSky, czyli polski system antydronowy: – Misja została zorganizowana wzorowo i pozwoliła mi spojrzeć z innej perspektywy na fenomenalne możliwości jakie daje rynek chiński polskim przedsiębiorcom – ocenia Robert Fintak. – Udział w forum oraz zorganizowane spotkania z biznesem i lokalną administracją uzmysłowiły mi, jak trzeba być perfekcyjnie przygotowanym do rozpoczęcia ekspansji czy choćby otworzenia biura handlowego w Chinach. Tu nie wolno pozostawić nic przypadkowi, ale trzeba mieć rozpisane na najdrobniejsze nuty. Chińczycy poszukują kontrahentów wiarygodnych i doskonale przygotowanych, którzy będą zdeterminowani do wejścia na ich konkurencyjny rynek. Nic nie pozostawiają przypadkowi. Bez wsparcia województwa łódzkiego nie zdobylibyśmy tej wiedzy i doświadczeń. Wstępna analiza dała nam odpowiedź jakiego zaplecza finansowego potrzebujemy na wynajęcie biura i rozpoczęcie działań na chińskim rynku. Rozpoczęliśmy rozmowy podczas forum z potencjalnymi partnerami, które chcemy kontynuować, a więc taka inwestycja jest konieczna.

Z kolei w dniach 2-6 listopada druga grupa przedsiębiorców z branży spożywczej, na czele z marszałkiem Witoldem Stępniem, bierze udział w promocji rodzimych produktów spożywczych, które możemy zaoferować chińskim konsumentom. Na miejscu zaplanowano serię spotkań z potencjalnymi kontrahentami oraz inwestorami zainteresowanymi współpracą.

Ważnym elementem tej wizyty jest innowacyjne stoisko – zbudowane z kontenerów przypominających lokale na Off Piotrkowska w Łodzi. Wewnątrz stoiska znajdzie się przestrzeń do prezentacji produktów, próbek wyrobów czy zebrania informacji zwrotnej od mieszkańców miasta. Na „pierwszym piętrze” zaplanowano dodatkowe miejsce na rozmowy biznesowe oraz chwilę relaksu. Punkt wystawienniczy został umiejscowiony na reprezentacyjnej, handlowej ulicy Chun Xi w Chengdu. Łódzkie firmy, takie jak Concept Sport, Bialski Owoc i Vitamizu prezentują w nim m.in. jabłka, miody i produkty na jego bazie, wody specjalistyczne i funkcyjne, zboża ekspandowane, produkty śniadaniowe, zdrowa żywność i żywność ekologiczna.

Chengdu jest uważane za miasto przyszłości i pyszności. To jeden z ważniejszych ośrodków gospodarczych, pełen perspektyw i wielu nurtów kulinarnych. Cała Prowincja Syczuan jest jednym z najważniejszych, najbardziej rozwiniętych i otwartych ośrodków przemysłu zaawansowanych technologii w Państwie Środka.

Udział przedsiębiorców w targach finansowany jest w ramach projektu: „Promocja gospodarcza Województwa Łódzkiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.