Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią

140-metrowy tunel pod torami linii kolejowej nr 3 Warszawa – Kunowice ma już przebitą ścianę i połączył Teresin z Paprotnią. Obiekt zastąpi dotychczasowy przejazd, a kierowcy nie będą musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami. Inwestycja o wartości ok. 42 mln zł netto, realizowana jest przy współpracy z Powiatem Sochaczewskim i Gminą Teresin i będzie ubiegała się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków FEnIKS.

Tunel pod torami nieopodal przystanku kolejowego w Teresinie ma już przebitą wewnętrzną ścianę. Tym samym połączone zostały dwie ulice – Świętego Maksymiliana Kolbego w Teresinie oraz ul. Szymanowską (droga powiatowa nr 3837W) w Paprotni. Inwestycja jest prowadzona przy utrzymaniu ruchu kolejowego. Wykonawca w trakcie budowy zdemontował pojedynczo tory kolejowe (najpierw tor nr 1, potem tor nr 2), pod którymi wybudował płytę nośną tunelu drogowego, a następnie je odtworzył.

Teraz wykonawca skupia się na dokończeniu najtrudniejszych prac ziemnych, przesunięciu koryta rzeki Teresinki oraz betonowaniu płyt dennych tunelu. Konieczna jest jeszcze izolacja ścian, aby na końcu wybudować dwa pasy ruchu dla samochodów o szerokości 6 metrów, oraz ok. 4 metrową ścieżkę pieszo-rowerową. Budowa obiektu ma zakończyć się w 2025 r.

Wartość przedsięwzięcia wynosi około 42 mln zł netto. Finansowe zaangażowanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wynosi ok. 19,5 mln netto i jest planowany w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV”. Pozostałą część sfinansuje Powiat Sochaczewski. Projekt będzie ubiegł się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS.

Materiał prasowy 
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.